Kuidas minimeerida probleeme ostjatega

Panime klienditoega pead kokku ja arutasime, mis aitaks müüjatel ja ostjatel paremini tehinguid lõpuni viia ja sõbralikult kokku leppida, ilma, et tüliks kisuks. Kaardistasime põhiprobleemid, mis ostjate ja müüjate vahel konflikte tekitavad.

1. Pane korrektne tarneaeg ja ära ülehinda võimeid

a) pea meeles, et tarneaja jooksul peab kaup ostjal käes (kättesaadav postiasutuses või pakiautomaadis) olema. Tarneajas on sees transpordile kuluv aeg;

b) kui kaup on kohapeal – jäta endale 1-2 päeva puhvriks, kui ei peaks müügi järgselt võimalik olema koheselt kaupa postitada (nädalavahetused, pühad, puhkused, muud eemalviibimised);

b) kui kaup on alles teel sinuni, sisesta tarneaeg varuajaga. Pea meeles, et klient on rõõmus kui saab kauba märgitud tarneajast varem aga ärritub, kui ei saa seda õigeks ajaks;

c) Kui su kauba tarne viibib, siis anna sellest koheselt teada ka ostjale koos uue realistliku tarneajaga. Ta on info eest tänulik ja enamasti ootab rahulikult;

2. Probleemide ilmnemisel suhtle koheselt kliendiga Osta.ee keskkonnas

a) ära oota tarneaja lõpuni kui tead ilmsiks tulnud probleemist juba varem;

b) ära oota, et ostja ise sind taga ajama hakkab;

c) vabanda ostja ees, et ta oma kaupa õigel ajal ei saa;

d) suhtle võimalusel Osta.ee keskkonnas, sellisel juhul on meil hiljem lihtsam sind vajaduse korral aidata;

3. Ebakorrektsed kaupade kirjeldused

a) Kirjelda kaupa ja värvi korrektselt;

b) Defektide, vigade korral, ära unusta neid kauba kirjelduses mainida ja võimalusel lisa ka pilt;

c) Garantii olemasolu korral lisa see kauba kirjeldusse;

d) Tagastuste info (kui oled nõus kaupa tagasi võtma või oled kohustatud), kes maksab tagastuste korral mis tasud ja kuidas see toimub;

e) Lisa vähemalt üks pilt (lähitulevikus muutub see kohustuslikuks);

4. Vigane, katkine toode

a) kui ostja teatab vigase kauba saamisest anna talle kohe ise instruktsioon käitumiseks;

b) anna ostjale tagastusaadress ja lepi kokku transpordiviis;

c) garantii korral, informeeri mis edasi saab (remont, uus toode, kui kaua võib aega kuluda jne);

5. Kauba pakkimine

Eraisikutest müüjatel tekib alatasa probleeme oma müükidega, kuna nad ei pakenda oma tooteid enne transporti korrektselt. Pea meeles, et transpordiettevõtted loobivad pakke ja su ese peab olema piisavalt kindlustatud pehme kihiga, kui tegemist on õrnade või puruneda võivate esemetega;

Kommentaarid puuduvad. Ole esimene :)

Leave a Reply